امروز : جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
۰۲:۱۹
کد خبر: ۳۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
تعداد بازدید: ۲۳۵۸
والیبال جام قهرمان قاره‌ها - ژاپن
با نگاهی به نتایج ۶ تیم حاضر در والیبال جام قهرمان قاره‌ها، روسیه را می‌توان به عنوان مقتدرترین تیم شرکت‌کننده در این رقابت‌ها نامید.

در میان 6 تیم حاضر در جام قهرمانان قاره‌ها روسیه اگرچه برای اولین بار پا به این پیکارها می‌گذارد، اما تنها تیمی است که از مجموع دیدارهای سابقش در برابر هر یک از پنج تیم دیگر، برنده از زمین بیرون آمده و به عبارت دیگر؛ برتری با پیروزی‌هایش است.

32 برد مقابل برزیل (27 باخت)، 3 پیروزی مقابل ایران (بدون باخت)، 29 برد مقابل ایتالیا (24 باخت)، 56 برد مقابل ژاپن (10 باخت)، 31 برد مقابل امریکا (13 باخت) مجموع نتایج پیشین روسیه در برابر دیگر تیم‌های جام قهرمانان قاره‌ها است. برزیل، ایتالیا، ایالات متحده، ایران و ژاپن نیز رده‌های دوم تا ششم این رده‌بندی را در اختیار دارند.

در این محاسبه و رده‌بندی، تنها مسابقاتی ملاک قرار داده شده‌اند که به صورت مستقیم توسط فدراسیون جهانی والیبال برگزار شده‌اند.

با نگاهی به تاریخچه پیکارهای جام قهرمان قاره‌ها می‌توان برزیل را به عنوان موفق‌ترین تیم تاریخ این پیکارها معرفی کرد. برزیل با کسب 3 مدال طلا و دو نقره در پنج دوره‌ای که از عمر جام قهرمان قاره‌ها گذشته، عنوان پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها را به خود اختصاص داده است. کوبا، که رقابت برای حضور در مسابقات امسال را به آمریکا باخت با یک طلا، یک نقره و دو برنز در رده دوم تیم‌های پرافتخار این جام قرار دارد و ایتالیا نیز با یک طلا و یک برنز سومین تیم پرافتخار جام قهرمانان قاره‌ها است.

این سه تیم در حالی موفق‌ترین تیم‌های تاریخ بیست ساله جام بین قاره‌ای نامیده می‌شوند که روسیه به عنوان یکی از قدرت‌های برتر والیبال جهان، از آغاز برگزاری این پیکارها (1993) تا امسال هیچگاه نتوانسته بود با کسب عنوان قهرمانی اروپا جواز حضور در جام قهرمانان را کسب کند و تازه امسال اولین دوره حضور خود در این جام را تجربه می‌کند.

سال 2009: برزیل، کوبا، ژاپن، لهستان، ایران، مصر

سال 2005: برزیل، ایالات متحده، ایتالیا، ژاپن، مصر، چین

سال 2001: کوبا، برزیل، یوگسلاوی، کره‌جنوبی، ژاپن، آرژانتین

سال 1997: برزیل، هلند، کوبا، چین، ژاپن، استرالیا

سال 1993: ایتالیا، برزیل، کوبا، ژاپن، ایالات متحده، کره‌جنوبی

رده‌بندی مدالی تیم‌ها به این شرح است:

انتهای پیام/م

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین