امروز : جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
۰۳:۵۴
کد خبر: ۳۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸
تعداد بازدید: ۱۵۳۴
فرسوده بودن بافت منطقه یک قزوین
مدیر منطقه یک شهرداری قزوین گفت: 85 درصد بافت منطقه یک شهرداری قزوین در بافت فرسوده قرار دارد که تراکم جمعیتی بالا و کم عرض بودن معابر از جمله مشکلات عدیده این منطقه بشمار میرود.

ˈکیومرث فدایی فرˈ مدیر منطقه یک شهرداری قزوین ،روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: فرسوده بودن و بافت تاریخی و سنتی منطقه از جمله عواملی است که منطقه یک شهرداری قزوین را در اجرای طرح های عمرانی با مشکلات عدیده ای روبرو کرده است.

وی اظهار کرد: وجود تراکم جمعیتی بالا وکم عرض بودن معابر و خیابان ها از دیگر مشکلات موجود برای اجرای یا تسریع در انجام طرح های عمرانی می باشد.

این مسوول، با اشاره به تاریخی بودن منطقه یک شهرداری قزوین گفت: برای اجرای بیشتر طرح ها باید با میراث فرهنگی هماهنگی های لازم انجام شود که این موارد کش و قوس هایی را ایجاد می کند.

وی اضافه کرد: در سایر مناطق شهرداری قزوین زمین های شهرداری برای اجرای طرح ها کاملا مشخص شده است اما در منطقه یک شهرداری بدلیل تاریخی بودن منطقه وکمبود زمین در بحث تملکات نیز با مشکلات فراوانی روبرو هستیم.

مدیر منطقه یک شهرداری قزوین ادامه داد: در مهرماه سال جاری 177 فقره پرونده از اجرای احکام به کمیسیون ماده صد ارسال شده که از این تعداد پرونده برای 168 مورد رای صادر شده است.

وی اظهار کرد: پرونده های ارسال شده به کمیسیون ماده صد شامل تخلف در احداث بنای بدون پروانه، ترلکم اضافی، عدم احداث پارکینگ، تجاوز به معابر شهری، تغییر کاربری، عدم رعایت اصول فنی، بهداشتی، شهرسازی و عدم استحکام بنا است.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین