امروز : جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
۱۷:۳۳
کد خبر: ۳۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸
تعداد بازدید: ۱۶۶۷
جاکوب جی لئوˈ وزیر خزانه داری آمریکا روز جمعه در دیدار با ˈنگوین تان دانگˈ نخست وزیر ویتنام بر گسترش روابط با هانوی تاکید کرد و خواستار توافق دوجانبه برای اجتناب از اخذ مالیات مضاعف شد.
به نقل از خبرگزاری رسمی ویتنام (ونا)، وزیر خزانه داری آمریکا در این دیدار تاکید کرد: واشنگتن آماده مذاکره برای عقد توافق دوجانبه به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف است و همچنین برای مشارکت هانوی در طرح اقتصاد فرا - اقیانوسیه ارزش زیادی قایل می باشد و بر انعطاف ویتنام در زمینه توسعه بازار و پرداخت الکترونیکی تاکید دارد.

وی هدف خود از سفر به ویتنام را توسعه همکاری های تجاری، اقتصادی اعلام کرد و گفت: آمریکا توجه ویژه ای به همکاری با ویتنام در حوزه های اقتصاد، تجارت و سرمایه گذاری دارد.

ˈنگوین تان دانگˈ نخست وزیر ویتنام نیز در این دیدار بر مذاکره و اعمال قانون اجتناب از اخذ مالیات مضاعف با آمریکا و به نتیجه رسیدن مذاکرات همکاری های اقتصادی در دو سوی اقیانوس آرام بین هانوی و واشنگتن تا پایان سال جاری میلادی تاکید کرد.

وی گفت: اکنون نیز همکاری های نزدیکی میان آمریکا و ویتنام در زمینه اقتصادی وجود دارد و توسعه اقتصادی کشورها باید با توسعه ملت ها منطق باشد و منافع ملت ها به طور متعادل مورد توجه قرار گیرد.

نخست وزیر ویتنام همچنین گفت که این کشور به عنوان عضو سازمان تجارت جهانی متعهد به توافقات بوده و برای توسعه پایدار و سریع و سرمایه گذاری دوجانبه تلاش می کند.

کنگره آمریکا سال 1385 طرح عادی سازی مجدد روابط تجاری این کشور با ویتنام را تصویب کرد. تصویب لایحه روابط تجاری عادی دائمی آمریکا با ویتنام راه را برای دو کشور به منظور اجرای تعهداتشان در چارچوب مقررات سازمان جهانی تجارت هموار کرد.

در اثر جنگ آمریکا علیه ویتنام و اشغال این کشور که 16 سال طول کشید حدود سه میلیون ویتنامی کشته شدند.

وزارت خزانه داری آمریکا پیش از این در بیانیه ای اعلام کرده بود که جی لئو در سفر آسیایی خود در خصوص سیاست های مناسب برای تسریع رشد اقتصادی منطقه و تقاضای جهانی، گفت وگو خواهد کرد.

گمانه زنی های رسانه ای پیش از سفر حکایت داشت که وزیر خزانه داری آمریکا در خصوص تحریم های اعمال شده علیه ایران و کره شمالی نیز با برخی مقامات بحث و گفت وگو خواهد کرد.

وزیر خزانه داری آمریکا که پنجشنبه وارد ویتنام شد، وی قرار است از کشورهای مالزی و سنگاپور نیز دیدار کند. ˈلئوˈ قبل از سفر به منطقه جنوب شرق آسیا از کشورهای چین و ژاپن دیدار کرده بود.
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین