امروز : سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
۱۵:۴۶
کد خبر: ۳۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲
تعداد بازدید: ۱۲۶۵
مدیر کنترل کیفیت شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با توجه به کیفیت مطلوب و استاندارد بودن آب آشامیدنی این استان، به استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی و آب تولیدی آب شیرین کن های موجود سطح شهرها نیاز نیست.

روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت اب و فاضلاب استان بوشهر اعلام کرد: هم اکنون بیش از 90 درصد آب شرب استان بوشهر از استان های همجوار تامین می شود که وضعیت فلوئور موجود در آن طبق آزمایشات انجام شده در حد استاندارد است.

وی با بیان این که یکی از دغدغه های جامعه بویژه دندانپزشکان میزان فلوئور آب آشامیدنی است تصریح کرد: کمبود میزان فلوئور درآب شرب سبب کاهش مقاومت مینای دندان بویژه در کودکان می شود.

پناهنده تاکید کرد: غلظت بیش از چهار میلی گرم درلیتر فلوئور باعث فلوروزیس دندان و اگزوستوز استخوان می شود.

مدیر کنترل کیفیت شکرت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به ای نکه میزان فلوئور باید در حد 75/ تا 5 / 1 میلی گرم درلیتر نگه داشته شود گفت: درصورتی که بهداشت دهان و دندان رعایت شود این امر می تواند در کاهش پوسیدگی دندان موثر باشد.

وی اظهارکرد: آب شرب استان بوشهر که از سد کوثر و منابع آبی سربالش و چشمه ساسان در شهرستان تامین می شود از کیفیت مطلوبی برخوردار است و میزان فلوئور آن ها در حد استاندارد ملی است.

پناهنده با بیان این که در همه ایام میزان فلوئور آب شرب استان بوشهر مورد آزمایش و پایش قرار می گیرد افزود: آب شرب استان بوشهر کاملا بهداشتی و با کیفیت ترین آب محسوب می شود به گونه ای که پس از گندزدایی و افزودن کلر در دسترس مشترکین قرار می گیرد.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین