امروز : سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
۱۰:۱۳
کد خبر: ۳۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۷
تعداد بازدید: ۲۰۶۰
مجید سر سنگی در گفتگوی خبری عنوان کرد
مدیرعامل خانه سینما، برنامه‌های خانه هنرمندان ایران در ماه محرم را تشریح کرد . وی خاطرنشان کرد که در این رابطه با ارگانهای مختلف همکاری کرده ایم.

به گزارش «مدّاح نیوز»؛به نقل ازفارس، «مجید سرسنگی» مدیر عامل خانه هنرمندان ایران در نشستی با خبرنگاران درباره برنامه‌های ویژه ایام محرم گفت: «خانه هنرمندان ایران در طول سال برنامه‌های مذهبی مختلفی برگزار می کند که از برنامه های مهم می توان به اجرای برنامه در ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر اشاره کرد و از سوی دیگر برگزاری برنامه های سوگواری در ماه محرم است.»

وی با اشاره به اینکه خانه هنرمندان ایران وظیفه خود می داند که به برگزاری هرچه بهتر این برنامه ها بپردازد، افزود: «برای رسیدن به این منظور و دستیابی به برنامه‌های مناسب در ماه محرم با ارگان‌های مختلفی همکاری کرده‌ایم.»

«مجید سرسنگی» با بیان اینکه امسال نیز برنامه‌های خانه هنرمندان ایران در دهه دوم ماه محرم برگزار می‌ شود، ادامه داد: «در دهه اول ماه محرم معمولاً برنامه‌های عزاداری مردمی برگزار می‌شود و ما برای تداخل نداشتن برنامه‌های خانه هنرمندان ایران با عزاداری‌های مردمی، تصمیم گرفتیم تا برنامه‌های ویژه ماه محرم را در دهه دوم یعنی از جمعه 24 آبان تا یکشنبه 3 آذر برگزار کنیم.»

مدیر عامل خانه هنرمندان ایران از اجرای برنامه‌های ویژه ماه محرم در دو بخش پژوهشی و آئین ‌های نمایشی خبر داد و جزئیات این برنامه ها را به شرح زیر اعلام کرد:

جمعه 24 آبان: پرده‌خوانی مرشد «رجبعلی صالحی» از تربت حیدریه (ساعت 17:30)، الحان محرم (ساعت 18) و پرده‌خوانی (ساعت 18:30) در فضای باز خانه هنرمندان ایران

شنبه 25 آبان: پرده‌خوانی و تعزیه مجلس مسلم‌بن عقیل (ساعت 17:30) در فضای باز خانه هنرمندان ایران

یکشنبه 26 آبان: پرده‌خوانی و الحان محرم (ساعت 17:30) در فضای باز خانه هنرمندان ایران و نشست «چگونگی کارکرد نشانه‌های متعالی شده در تعزیه» با حضور «اقبالی» (ساعت 16) در تالار استاد امیرخانی

دوشنبه 27 آبان: پرده‌خوانی و تعزیه مجلس حر (ساعت 17:30) در فضای باز خانه هنرمندان ایران

سه‌شنبه 28 آبان: پرده‌خوانی و آیین لحن (ساعت 17:30) در فضای باز خانه هنرمندان ایران

چهارشنبه 29 آبان: پرده‌خوانی و الحان محرم (ساعت 17:30) در فضای باز خانه هنرمندان ایران و نشست «حماسه دینی و عرفانی از نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای» با حضور «عباسی» (ساعت 18) در تالار استاد امیرخانی

پنجشنبه 30 آبان: پرده‌خوانی و تعزیه مجلس حضرت ابوالفضل (ساعت 17:30) در فضای باز خانه هنرمندان ایران

جمعه 1 آذر: پرده‌خوانی و آیین لحن (ساعت 17:30) در فضای باز خانه هنرمندان ایران

شنبه 2 آذر: پرده‌خوانی و الحان محرم (ساعت 17:30) در فضای باز خانه هنرمندان ایران و نشست «شعر و محرم» با حضور «سهیل محمودی»

یکشنبه 3 آذر: پرده‌خوانی و الحان محرم (ساعت 17:30) در فضای باز خانه هنرمندان ایران

«مجید سرسنگی» با اشاره به اینکه اجراهای تعزیه در دهه دوم ماه محرم در خانه هنرمندان ایران بر عهده گروه تعزیه حضرت سیدالشهداء به سرپرستی «احمد عزیزی» است، گفت: «همچنین در دهه دوم ماه محرم نمایش «پایین‌گذر سقاخانه» در دو اجرا ساعت 18 و 19:30 در تماشاخانه استاد انتظامی برگزار می‌شود. نمایش «بی‌سرزمین‌تر از باد» هم هر شب ساعت 20:30 در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌ رود.»

در بخش دیگری از این نشست «مجید سرسنگی» به برنامه های آتی خانه هنرمندان ایران اشاره کرد و گفت: «خانه هنرمندان ایران همواره تلاش کرده است تا برنامه های مختلف خود را ضبط و تولید کنند تا علاقه مندان بیشتری بتوانند از آن ها استفاده کنند. اکنون 8 دیوان بزرگ شعر فارسی همچون شاهنامه فردوسی، گلستان و بوستان سعدی و .. را با خوانش صحیح تهیه کرده ایم که به زودی به صورت لوح فشرده منتشر خواهد شد. همچنین شماره‌های جدید مجله‌های نقدنامه هنر، مجله گذر و نمایشخانه را منتشر کرده‌ایم.»

مدیر عامل خانه هنرمندان ایران برنامه آینده شب‌های ایرانشهر را شب «علی حاتمی» عنوان کرد و گفت: «ما در سلسله‌های نشست‌های شب‌های ایرانشهر هر بار یک اندیشمند، فیلسوف و یا هنرمند ایرانی را معرفی می‌کنیم که در نخستین برنامه «علامه طباطبایی» را معرفی کردیم و پس از آن شخصیت‌هایی همچون «دهخدا»، «قیصر امین‌پور» و «سهراب سپهری» را در شب‌های ایرانشهر معرفی کردیم. این بار هم در 14 آذر به سراغ «علی حاتمی» می‌رویم که یکی از کارگردانان بزرگ این سرزمین است».

«مجید سرسنگی» در ادامه به فعالیت خانه هنرمندان ایران برای کمک به آسیب دیدگان زلزله بم و همچنین کمک به هنرمندان بیمار اشاره کرد و گفت: «به مناسبت سالگرد زلزله بم نمایشگاهی داریم که در آن برخی از آثار تجسمی را به معرض فروش می‌گذاریم و عواید آن را به بازماندگان زلزله‌ بم و آذربایجان اختصاص می‌دهیم. همچنین برنامه وسیعی را در دست انجام داریم تا از طریق این برنامه بتوانیم مبالغی را برای هنرمندان بیمار جمع‌آوری کنیم. در روزهایی که این نمایشگاه‌های خیریه برگزار می‌شود سعی می‌کنیم تمام درآمدهای خانه هنرمندان را نیز به این امور خیریه اختصاص دهیم.»

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین