امروز : شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
۰۹:۴۸
کد خبر: ۳۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۹
تعداد بازدید: ۲۱۸۹
ویژه برنامه محرم شبکه 3 با اجرای حاج حسن سلطانی و حضور کارشناسان دینی
همه اولیاء و انبیاء کوشیده اند که دین بماند ولی امام حسین علیه السلام نقش اول را در حفظ دین اسلام پس از پیامبر دارد و شهادتش احیای همه ادیان آسمانی است.

ویژه برنامه مصباح هر شب ساعت 10:30 از شبکه3 به طور زنده روی آنتن می رود. 

به گزارش عقیق، این برنامه با اجرای حسن سلطانی و حضور کارشناسان مذهبی و روحانیون صاحب نظر درباره عاشورا و حضرت سیدالشهدا پخش می شود.

تا کنون کارشناسانی مانند حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی و سید مرتضی خاتمی مهمان این برنامه بوده اند. و علاوه بر بحث کارشناسی که درباره حادثه عاشوراست، کلیپ ها و تصاویری از مداحی و عزاداری در این شبها نیز پخش می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی شب قبل در این برنامه در پاسخ به سوال مجری درباره مودت ذی القربی به نکاتی اشاره کرد که در ادامه می خوانید؛

*وظیفه داریم که به ائمه اظهار محبت کنیم و یکی از جاهایی که این ابراز باید صورت بگیرد عاشورا و محرم است.

*همه اولیاء و انبیاء کوشیده اند که دین بماند ولی امام حسین علیه السلام نقش اول را در حفظ دین اسلام پس از پیامبر دارد و شهادتش احیای همه ادیان آسمانی است.

*کسانی که برای امام حسین گریه نمی کنند نفهمیده اند چه چیزی را از ددست داده اند، گریه به خاطر از دست دادن چیز با ارزش است. اکنون 1374 سال از واقعه عاشورا می گذرد و مردم هنوز مثل همان روز اول گریه می کنند.

*گریه و اشک بهترین و نزدیک ترین وسیله برای رسیدن به نعمت های الهی به برکت امام حسین علیه السلام است.

*گریه بر اباعبدالله علیه السلام رمزی از رموز ناگفته ای است که هنوز بشر به آن پی نبرده است و این گریه از اهم امور است.

*خدا پیامبران و دین را فرستاد تا بشر اشتباهاتش کم شود و به ثمر برسد. جنایتکاران در صدد از بین بردن دین بودند و امام حسین با شهادتش آنرا زنده کرد.

*روضه های هفتگی و خانگی آثار بسیاری دارد. قدیم در این جلسات ابتدا احکام گفته می شد سپس حدیث می خواندند و موعظه می کردند و بعد روضه می خواندند.

در پایان حسن سلطانی مجری این برنامه اعلام کرد که هر شب به مدت 15 دقیقه به سوالات بینندگان پاسخ داده می شود.

آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین