امروز : جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
۰۴:۳۸
کد خبر: ۳۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۷
تعداد بازدید: ۳۷۵۹
شبی که گلهای رز مهمان چیذری ها بودند
در این مراسم حجة الإسلام دارستانی درباره تاریخ زندگی امام حسن(ع) سخن گفت و حاج محمود کریمی، حاج محمد صمیمی و محمد حسین پویانفر به روضه و نوحه خوانی پرداختند.

ششمین شب از دهه اول عزای سیدالشهداء(ع)

مراسم ششمین شب از دهه اول محرّم در امام زاده علی اکبر(ع)، مانند شبهای قبل با حضور انبوه عزاداران در هیأت رایة العباس(ع) برگزار شد.حجة الإسلام دارستانی درباره تاریخ زندگی امام حسن(ع) سخن گفت و در ادامه حاج محمود کریمی،حاج محمد صمیمی و کربلایی محمد حسین پویانفر
با روضه خوانی و نوحه سرائی دلها را میهمان سفره ی حضرت قاسم بن الحسن(ع) نمودند..


گزیدهی سخنان حجة الإسلام دارستانی را بخوانید:

*حواسمان باشد در دنیا خودمان را به چه چیزی و به چه مقدار میفروشیم؟

*هرچه میخواهید در دل امام حسین ارزش تان برود بالا برای غربت امام حسین گریه کنید.

*معاویه به امام حسن می گوید پدرت از تو بهتر بود این مردم کوفه پیرش کردند، به چه کسانی امید بسته ای؟

*افتخار عمروعاص این بود که هم عصر مالک اشتر است و به خودش اجازه نمی داد خود را با امیرالمومنین مقایسه کند.

*در حکومت معاویه نقل است که در روز در 3 تا 5 هزار منبر در 5 نوبت امام علی را سب و لعن می کردند. معاویه، مغیره را حاکم کوفه کرد.


* معاویه بعد از رسیدن به حکومت مغیره را حاکم کوفه کرد. امام هرگاه به مسجد میرفتند مجبور بودند ناسزاها و توهین های مغیره لعنت الله علیه علیه پدرشان امیرالمومنین(ع) را تحمل کنند.

*نباید دشمن اصلی امیرالمومنین (ع) و امام حسن (ع) را معاویه بدانیم. در خیمه امام حسن(ع) یارانی بودند که به ایشان ناسزا میگفتند و ایشان را نفرین میکردند! و گاهی از شدت این نفرین ها بود که آقا خون بالا میآوردند.

*امام حسن (ع) در پاسخ به یکی از یاران شان که به ایشان ناسزا میگفت و فریاد میزد: سلام بر تو که ذلیل مان کردی! فرمودند: اگر صلح نمیکردم یک شیعه علی(ع) زنده نمیماند. صلح من از آفتاب برای شما سودمند تر است.

*بسیاری از یاران امام هم چون حجر بن عدی و حاتم  هم به امام خرده میگرفتند و معتقد بودند امام آنها را به خواری و ذلت رسانده است. آنها خطاب به امام میگفتند که خدا خوارت کند که ما را خوار کردی و حتی برای امام آرزوی مرگ میکردند.اینها اوج مظلومیت آقاست.

*امام حسین (ع) خطاب به مروان هنگام خروج از مکه فرمودند :میدانید چرا من الان در مدینه ی پیغمبر امنیت ندارم؟ از رسول الله شنیدم که حکومت بر آل ابوسفیان حرام است و هر گاه معاویه را بر منبر من دیدید ،شکم او را پاره کنید. پس اگر دیدید و نکردید، خدا شما را مبتلا به یزید میکند!



























آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین