کد خبر: ۴۵۳۹
تاریخ انتشار:۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۵
از جنوب شهر، مهد غیرت و سادگی؛
جلسه هماهنگی شورای مرکزی جنبش خیزش جنوب شهری ها با کاندیدای جنبش
شهر کشور نیست که بخواهیم نگاهی سیاسی به آن داشته باشیم ، بلکه شهر صرفا شهر است و مدیریت شهری نیاز به نگاهی فرهنگی و اجتماعی دارد.
به­گزارش«.مدّاح.نیوز.»؛ در اولین جلسه مشترک شورای مرکزی جنبش خیزش جنوب شهری ها و کاندیداهای محترم جنبش، به بیان و مرور اهداف جنبش و خط مشی آن پرداخته شد و در ادامه یکایک کاندیدای جنبش به بیان مطالبی از رویکرد مدیریت شهری و توانمدی خود در عرصه اداره شهر پرداختند. 
در میان این چهره ها رسول جماعتی معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور، مهدی فاطمی معاون هماهنگی و برنامه ریزی و مدیر کل اسبق خانه مداحان کشور و از مديران ارشد شهرداري تهران، محسن نایبی مدیر عامل سابق مترو تهران، خانم موسویان شهردار ناحیه 5 منطقه 16 تهران، حسام عقبای رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک و مدرسین دانشگاه حضور داشتند.

در ادامه به بیان اصول و مرامنامه ی جنبش پرداخته شد:

ما خیزش جنوب شهر هستیم؛ نه جریان چپ، نه جریان راست.

افکار اجتماعی اصولگرایان و اصلاح طلبان و دیگر اندیشه های منطبق بر قانون اساسی را در خود جای داده ، اما هیچ کدام از اینها نیست و اندیشه مردمی متعلق به خود خیزش است.
خیزش با خارج کردن تفکر سیاسی از حرکت خود ، وارد فعالیت فرهنگی ، اجتماعی و  خدماتی شهر تهران شده و معتقد است راه رسیدن به توسعه پایدار در کلان شهر تهران نگاه فرهنگی-اجتماعی به شهر است .
خیزش معتقد است شهر کشور نیست که بخواهیم نگاهی سیاسی  به آن داشته باشیم ، بلکه شهر صرفا شهر است و مدیریت شهری نیاز به نگاهی فرهنگی و اجتماعی دارد.
خیزش جنوب شهری ها متولد یک توسعه نامتوازن در شهر تهران است که بخش زیادی از عدم توازن در توسعه شهری حاصل تجمیع نمایندگان منتخب مردم در بخشی از شهر و تمیم گیری های غیر کارشناسانه برای مناطق دیگر است که به واقع شناخت درستی از آن ندارند.
خیزش جنوی شهری ها از دردهای مشترک مردمی حرف میزند که سالهاست کسانی برایشان تصمیم می گیرند که خارج از محله و مناطق آنها سکونت داشته اند.
خیزش جنوب شهری ها خواسته ای ساده دارند و آن حضور نمایندگانی از مردم ساکن این مناطق جنوبی در شورای شهر تهران است.
خیزش جنوب شهری ها می خواهد با مشارکت بالا و رأی به نمایندگان بومی و ساکنپهنه جنوب شهر سهمی برابر با دیگر مناطق تهران داشته باشد که نمایندگان در آنجا ساکن هستند.
خیزش جنوب شهری ها حرکتی کاملاً فرهنگی-اجتماعی و در راستای بالا بردن مشارکت شهروندی در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران بوده و هدف این خیزش رسیدن به حق برابر در جهت مشارکت مردم جنوب شهر در صحن این شوراست و فراتر تز احزاب و جریان سیاسی صرفاً با اندیشه ی فرهنگی و اجتماعی و خدماتی رفاهی اقدام به ارائه ی لیست مستقل کرده است.
این خیزش برای رسیدن به اهداف منطقی خود در رقابت انتخاباتی به هیچ عنوان از مسیر قانون، اخلاق، انسانیت و اعتقادات دینی دور نخواهد شد و همه رقیبان را نیز به رعایت این نکات دعوت می نماید.
خیزش جنوب شهری ها انتشار هر نوع مطلب غیر اخلاقی و توهین آمیز به افراد، اعتقادات و اقوام را منع و معتقد است الفبای ابتدایی یک رقابت سالم ، رعایت موازین و اخلاق و ادب است.
طرح و لوگوی خیزش جنوب شهری ها به امید عبور از عقب افتادگی ها و رسیدن به سفیدی صلح و آسمانی پاک و آبی برگرفته از نقش و نگار کاشی های سنتی ایرانی متولد میشود.
شعار و هدف ما خیزشی ها در شورای اسلامی شهر تهران " عدالت و برابری در مشارکت " است، مشارکتی که در آن همه محلات، مناطق و پهنه ها در آن حضور فعال داشته باشند. 
خیزش جنوب شهری ها در مسیر حرکت خودجوش و مردمی خود از خداوند متعال ، قرآن کریم و ائمهی اطهار و آقا امام رضا(ع) مدد گرفته است تا به فضل الهی پیروزی دیگری را در پنجمین دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر تهران با مشارکت شهروندان عزیز رقم بزند انشاالله به برک صلوات بر محمد و آل محمد.